YallaMody
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
YallaMody

HomeHome  SearchSearch  Latest imagesLatest images  RegisterRegister  Log in  

mossybaa

Go down 
2 posters
AuthorMessage
BoOTaMan

BoOTaMan

Male
Number of posts : 337
Job : Studient of arch

mossybaa Empty
PostSubject: mossybaa   mossybaa Empty12/07/06, 04:20 pm

Sleep لا نوم بعد اليوم Sleep

الحكاية يا جدعان اني قررت " لا نوم بعد اليوم " قرأت بحث مضروب عن النوم و الخلاصة اللي فيه العلماء مش عارفين النوم فائدته ايه !! يعني مثلا لقوا ان طاقة الانسان قبل النوم بتساوي بعده , و حته اللي ايدوا النوم زي الجدع ده اللي رئيس جمعية النوم البريطانية نيل ستاندلي ان النوم مش مضيعة للوقت وبلا فائدة scratch , و قال ان فائدته تحقيق مستوى أفضل من الأداء اثناء قيادة المركبات، ولعب الآلات الموسيقية والقيام بالالعاب الرياضية المتنوعة bounce
( يعني حاجات ملهاش لزمه عندنا ).
lol! بس علي مين ... دا أنا أكبر مفتي فيكي يا بلد ... lol!
Basketball لاء و كمان الواحد بيطول و هوه نايم .. و العبدلله مش لازمه طووووووول
قولت ايه يا عم ... انا قولت الجماعة بتوع السورياليه -بتوع اندريه بروتون_ كان هدفهم (إملاءً من الفكر اللاوعي في غياب كل مراقبة من العقل والمنطق) و طرقتهم للوصول للحالة دي هيا ... الهبل و الشرب و بالمخدرات ... و اديها يا ريس قال ايه المخدرات .. confused confused تسيرُ الفرد من قبل قوة داخلية تقهر كل المقاومات .. scratch الواعية اليومية
انا بقي قولت ما هو انا لو امتنعت عن النوم هوصل للحالة دي من غير لا شرب و لا مخدرات و لا قرف من ده Idea ... و طبعا الحكايه مش سايبه كده انا عملت بحث ... و لقيت حاجه مهمه جدا .. في سورة المزمل " قُمِ اللَّيْلَ إِلاَّ قَلِيلاً (2) نِّصْفَهُ أَوِ انقُصْ مِنْهُ قَلِيلاً (3)" و كمان كان السلف بعضهم فضل 30 سنه بيلصي الفجر بوضوء العشاء طبعا كانوا يأخذون هجعة "خدت انته بالك من هجعة دي "خفيفة بعد طلوع الشمس انا قعدت مع نفسي احسبها كده لقيت الحاجه البشرية للنوم طلع ... ساعاتان في الصيف , و ثلاث ساعات في الشتاء
و على دا الحال انا ... afro بس علي فكرة انا اوقات بناااااااااام بال 12 ساعة Very Happy و طبعا بنام مش من التعب ... من الملل .. affraid ايه هموا انتوا يعني مش عرفينوا
جرب كده .. و مش مهم اللي بيحصل في أول 3 ايام يعني ممكن متخفش لو شوفت حاجات غريبه rabbit .. ده حاجه طبيعيه cheers .. و عادي لو بقيت عصبي Embarassed .. و مفيش مشكلة لو كسرت الكمبيوتر أو حتى قعدت تكلم نفسك .. ما هي دي بقي حالة اللاوعي اللي الناس بتاخد مخدرات علشانها اهي ببلاش و من غير ضرر jocolor
king اه صحيح اللي يعمل كده يقوووول و يحكي لنا عن تجربته king
Back to top Go down
yallamody

yallamody

Male
Number of posts : 132

mossybaa Empty
PostSubject: Re: mossybaa   mossybaa Empty26/07/06, 05:08 pm

عشان تصدقني ان لازم في نزم ولو 3 ساعات يوميا
ودي حاجة مش مستحيلة لان احمد زويل اثناء بحثة كان بينام 3 ساعات
انا جربت ان اصحي لمدة 3 ايام متواصل م بمزاجي بس هيا جات كدا
اليوم الأخير كنت فعلا مأفور خالص ذي الي شارب مخدرات